miércoles, 16 de marzo de 2016

Material didàctic SeguTec pel docent dintre el Currículum

CONTEXT

La proposta formativa de SeguTec està contextualitzada segons el marc normatiu del currículum de tecnologia de 1r d'ESO, dintre el bloc de continguts dedicat al disseny i construcció d'objectes on es treballaran els següents continguts curriculars:
  • Anàlisi d'objectes quotidians. Materials i formes. Funcionalitat i ergonomia.
  • Representació d'objectes: escales, acotacions i croquis.
  • Instruments de mesura bàsics.
  • Ús d'eines, instruments. Normes de seguretat.
  • Disseny i construcció d'un objecte senzill.
OBJECTIU
 
En aquesta activitat es treballa principalment les següents competències:

Social i ciutadania, a través de l'anàlisi de la relació que estableix entre la tecnologia i la seva contribució per a la millora de la seguretat viària en les ciutats i a l'hora de dissenyar i construir un element que faciliti la seguretat viària dintre el mateix centre. 

Aprendre a aprendre, a través del treball cooperatiu realitzat durant tota l'activitat i a través de l'anàlisi d'objectes per a la seva comprensió.

Comunicativa, lingüística i audiovisual a través del feedback entre els components del grup i les retroalimentacions del professor a partir dels diferents dubtes que puguin sortir.

TEMPORITZACIÓ
L'activitat està plantejada per a la seva realització en 4 hores de classe lectiva i una hora fora de l'aula. S'ha planificat que l'activitat es procedirà a l'aula taller.

Sessió 1 a aula ordinària:
  • Presentació del treball.
  • Formació dels equips de treball.
  • Material de consultes amb activitats: Pot ser resistent una estructura lleugera?
  • Jugar per parelles al joc "De dos en dos". Una app android que fa veure al importància de l'atenció i la percepció en el trànsit. Per a superar els tres nivells, s'han d'aparellar les senyals en el menor temps possible. 
  • ENTREGA 1: activitats sobre el material de consulta i classificació de les senyals de trànsit.
Sessió 2 a casa:
  • Quadern virtual amb activitats sobre materials, eines i disseny d'objectes.
  • Activitat interactiva que té com a objectiu que l'alumne sigui capaç de valorar la importància de les senyals i desenvolupi un sentit crític per millorar la circulació. Click aquí!
  • ENTREGA 2: activitats del quadern virtual + reflexió del vídeo.
Sessió 3 a l'aula de tecnologia:
  • Material interactiu "Els plàstics". Obtenció, propietats i aplicacions. Material de consulta i activitats.
  • Disseny de les diferents senyals de trànsit segons la tipologia que hagi tocat al grup.
  • Inici construcció. 
  • ENTREGA 3: activitats sobre el material de consulta.
 Sessió 4 a l'aula de tecnologia:
  • Finalització construcció senyals.
  • ENTREGA 4: croquis de les diferents senyals.
Sessió 5 a l'aula ordinària:
  • Cada grup haurà d'explicar el significat de les diferents senyals i posar un exemple de manera pràctica assignant-se rols com vianants, conductors, etc.
  • Realització de l'activitat d'auto i coavaluació dels projectes de manera escrita. Què he après?
CRITERIS D'AVALUACIÓ
-Valorar de forma crítica la importància de la tecnologia com a eina bàsica de millora de la seguretat viària.
-Analitzar objectes quotidians indicant els materials que els componen, així com la seva funcionalitat i ergonomia.
-Representar objectes en croquis.
-Emprar correctament els instruments de mesura bàsics triant els que són adequats en funció de la mesura a realitzar.
-Dissenyar i construir objectes senzills fent servir els materials i les eines adients.


AVALUACIÓ

El projecte s'avaluarà segons la rúbrica on A suposa un 40% de la nota, B un 40% i C un 20%.

 

La valoració de l'activitat és la següent: 0= 2pts, 1= 5pt, 2= 7pts i 3= 10pts.
NOTA FINAL: (punts d'A x 0.40) + (punts de B x 0.40) + (punts de C x 0.20). Al tractar-se d'un treball cooperatiu la nota és grupal.

BIBLIOGRAFIA

No hay comentarios:

Publicar un comentario