miércoles, 24 de febrero de 2016

Reflexió sobre coneixement dels grups-classe I

Les motivacions, els interessos i la capacitat d'aprenentatge de cada persona és diferent.
  
Què t'interessaria saber d'un grup d'alumnes de secundària, per exemple, en un traspàs tutorial?

Denominem tutor al mestre encarregat de la docència i l'orientació d'un grup d'alumnes. Per tant, m'interessaria saber:

La tipologia d'alumnes que conviuen en la classe (líder, conflictiu, bromista, tímid entre d'altres). L'ambient de l'aula és important per saber-se adaptar dintre aquest entorn (disciplinat, solidari, cooperatiu, desordenat...). Els problemes socials que puguin tenir, ja sigui de caire personal o familiar i per acabar els interessos i habilitats per potenciar-los i treballar des de la confiança del grup.

És important per la dinàmica del grup? I per l'aprenentatge?

La importància dels aspectes esmentats anteriorment recau en la facilitat per poder reaccionar davant qualsevol situació que s'hagi d'afrontar. Cal crear un ambient còmode perquè l'alumne es senti segur en el seu procés d'aprenentatge.

Una bona dinàmica grupal repercuteix en l'aprenentatge, ja que facilita les interaccions dintre l'aula com també les transicions en les activitats didàctiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario