lunes, 29 de febrero de 2016

Activitat Aula - Anàlisi d'Objectes

 

CONTEXT 

La cadira és un objecte que ha anat evolucionant des de la seva creació. Avui en dia existeixen molts tipus de cadira com ara la cadira per a nens, la de cotxe, d’oficina, plegable, etc.
L’impacte que va tenir a la societat va ser important ja que ens va permetre descansar d’una manera còmode i econòmica. És utilitzada en tot el món per la seva senzillesa i eficiència.
Com bé s’ha comentat abans, la cadira ha tingut un llarg procés d’evolució i no hi ha dubte que en el futur canviarà totalment la seva estructura; amb l’aplicació de la tecnologia es podran elaborar cadires més pràctiques, eficients i que ocupin un lloc molt reduït en l’espai. Poder tindran sensors per a diferents tipus de pesos en les persones i evitar accidents o pot ser que desapareguin de la forma com les coneixem a l’actualitat i surtin dispositius electrònics que desenvolupin la mateixa funció que una cadira.

IDENTIFICACIÓ DEL PROBLEMA

Volem un objecte que permeti el descans d’una persona, de manera còmode i que pugui conservar les seves pertinències en el mateix objecte.

CERCA DE SOLUCIONS

Primer de tot diferenciem 4 àmbits que són les oficines, les escoles, els habitatges i els negocis.
Hem escollit la cadira en l’àmbit escolar ja que ve en proporció directe a la satisfacció de la necessitat que va en augment, perquè tot estudiant té a la seva classe una cadira on hi romandrà molta estona, llavors l’eficiència i comoditat són dos factors claus pel seu rendiment.

MODELITZACIÓ

L'objecte proposat està composat de 5 parts.

- Potes
- Recolzaments
- Respatller
- Espai per asseure’s
- Calaix a darrera

La cadira està dissenyada per a que els alumnes l’utilitzin en les aules. El respatller es més llarg de manera que es puguin recolzar els ronyons i sigui còmode per estar assegut durant totes les hores de classe del dia. A l’esquena de la cadira hi ha un calaix per a que els alumnes puguin deixar la motxilla o qualsevol material escolar que portin a classe.

Per a que tota aquesta estructura sigui estable i no tombi, les potes estan disposades de manera que donen estabilitat a tot el conjunt. De manera que si els alumnes deixen material escolar al calaix i s’aixequen de la cadira, la cadira no tombi cap enrere.
Tot seguit es tracta l’origen dels materials

 

CONSTRUCCIÓ

En aquest apartat es veuran els sistemes i tècniques de fabricació.
 

ASSAIGS I PROVES

Assaig de compressió: l’esforç de compressió és el resultat de les tensions o pressions que hi ha dins d’un sòlid deformable, caracteritzat perquè tendeix a una reducció de volum o un escurçament en determinada direcció.

Assaig de la flexió: l’assaig s’utilitza per determinar les propietats dels materials fràgils en tensió. Es pot determinar l’esforç de ruptura i el mòdul d’elasticitat de la fusta amb una càrrega estàtica.

Prova d’equilibri: es col·locaran diferents pesos en diferents punts de la cadira per tal de veure si manté la posició normal sense desplaçar-se fàcilment, desequilibrar-se o tombar-se. 

5 Preguntes d’examen:

1. Quines propietats generals tenen els materials emprats?

Massa – Al pesar la cadira en una bàscula.
Volum – És el lloc que ocupa la cadira en un espai.
Pes – És la força d’atracció gravitacional que exerceix la terra sobre la cadira.
Inèrcia – Es manifesta al moure’s o quan està en repòs.

2. Quins són els materials primaris del procés de construcció?

Planxes de fusta conglomerades i reblons.

3. Com afecta el calaix al centre de gravetat?

A que les potes han d’estar dissenyades més cap enredera per tal de mantenir l’equilibri.

4. Quines dues forces actuen en l’esforç de compressió?

El pes i la força contrària del terra.

5. Fes una proposta tecnològica innovadora

Pot ser que les cadires tinguin uns sensors pels pesos de les diferents persones i així, evitar accidents.

Una silla de incómodo asiento es una mala silla aunque pueda valer como obra de arte. Es mal diseño.
Otl Aicher

No hay comentarios:

Publicar un comentario